Bevallingsangst

Me-to-We Forum Forums Bevalling Bevallingsangst

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door CosmopolitanMama CosmopolitanMama 11 maanden, 1 week geleden.

• Suikerspin
    Suikerspin
    Bijdrager

Hallo allemaal,

Ik ben 4 maanden zwanger van mijn eerste kind en alles gaat prima. Ik voel me goed en met de baby gaat ook alles zoals het hoort. Eigenlijk heb ik tot nu toe dus een superzwangerschap. Maar toch kan ik er niet goed van genieten. Ik ben namelijk ontzettend bang voor de bevalling. En niet zomaar een beetje zoals alle vrouwen die voor het eerst een kind krijgen waarschijnlijk een beetje nerveus zijn voor de bevalling, maar echt doodsbang. Het is zo erg dat ik er ’s nachts niet van kan slapen en dat het eigenlijk het enige is waar ik nog aan kan denken. Ik overweeg een geplande te vragen, maar eigenlijk wil ik dat natuurlijk liever niet. Iemand een idee hoe ik van mijn angst af kan komen?

CosmopolitanMama
    CosmopolitanMama
    Bijdrager

Ik zou het even overleggen met je huisarts. Misschien zijn hier wel praatgroepen ofzo voor! Het is altijd fijn om mensen te leren kennen die in het zelfde schuitje zitten. Misschien iets als zwangerschapsyoga? Dan leer je andere zwangere vrouwen uit de buurt kennen en kun je bij hun om steun vragen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.