Help, hoe om te gaan met mijn temperamentvolle peuter?

Me-to-We Forum Forums Peuters Help, hoe om te gaan met mijn temperamentvolle peuter?

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Sophie1982 Sophie1982 1 jaar, 1 maand geleden.

• Sophie1982
    Sophie1982
    Bijdrager

Beste forummers,

Ik heb een zoontje van 2.5 jaar oud. Het is een ontzettend lief, ondernemend mannetje en ik ben stapelgek op hem, maar de laatste tijd is hij steeds vaker driftig. Alles moet precies gaan zoals hij dat wil, anders is het huis te klein. Nou weet ik wel dat alle peuters driftbuien hebben en hij hoeft van mij echt niet altijd braaf te zijn, maar ik vraag me zo langzamerhand wel een beetje af of het nog wel normaal is wat mijn zoontje doet. Hij kan zomaar opeens helemaal omslaan en ontzettend kwaad worden. Dan gaat hij gooien met dingen, of hij slaat mij en mijn man. Boos worden heeft totaal geen zin, dan wordt het eigenlijk alleen maar erger. We zetten hem wel op de trap, maar daar komt hij gewoon vanaf. De laatste tijd is iedere dag een strijd en ik word er een beetje wanhopig van. Soms zie ik gewoon op tegen de dagen thuis met hem en dat wil ik helemaal niet! Heeft iemand tips, of is dit gewoon een fase en gaat het vanzelf over?

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.