Kind lust niks

Me-to-We Forum Forums Kinderen Kind lust niks

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door CosmopolitanMama CosmopolitanMama 1 jaar geleden.

• Topdropje
    Topdropje
    Bijdrager

Is het bij jullie ook iedere avond weer een strijd aan tafel? Hier dus namelijk wel. Mijn zoon van 6 is al weken in hongerstaking en ik word er een beetje gek van. Hij eet gewoon helemaal niks. Ja, kale pasta en misschien een paar schijfjes komkommer, maar dan heb je het ook wel gehad. Ik begrijp niet waar het vandaan kot, want voorheen at hij eigenlijk alles wel. Ik weet wel dat ik niet moet dwingen, maar ik word echt een beetje boos van iedere avond dat gepruts aan tafel. Eten is op deze manier echt niet meer gezellig. Daarnaast maak ik me ook zorgen over of hij zo niet ziek wordt, want dit kan toch gewoon niet gezond zijn?

Koekiemonster
    Koekiemonster
    Bijdrager

Hier ook elke avond weer hels. Ik zet mijn peuter nu vaak als ik aan het koken ben voor de televisie met tomaatjes en komkommer. Dan eet ze stiekem toch wel wat dingen.

Pippa
    Pippa
    Bijdrager

Wat vervelend @topdropje! Ik snap je frustratie. Hier gaat het wel-niet eten ook in fasen. Bij het consultatiebureau werd mij verteld dat je het eten vooral leuk moet houden. Gezellig met het hele gezin aan tafel en de dag doornemen. Vooral niet gaan pushen. Ook al eet ie dus niks ja. Bovendien ga je de strijd met je peuter toch niet winnen. Als jij wil dat hij 5 happen neemt, maar hij heeft in z’n hoofd dat dat echt niet gaat gebeuren, dan gaat dat ook echt niet gebeuren. Wat bij ons thuis nog wel eens wil helpen is de Ipad erbij te pakken en die voor zn neus op tafel te zetten met een filmpje. Zo krijg ik er vaak nog wel wat happen in. Misschien kun je dat eens proberen? En zo niet, onthoud: ALLES IS EEN FASE! Succes.

CosmopolitanMama
    CosmopolitanMama
    Bijdrager

Mijn kinderen eten eigenlijk alles. Heeft heel erg te maken met consequent zijn en ze gewoon zonder eten naar bed sturen etc. Mijn schatjes lievelingseten is spinazie!

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.