Peuter jaloers op babybroertje

Me-to-We Forum Forums Peuters Peuter jaloers op babybroertje

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Esther Esther 1 jaar, 7 maanden geleden.

• Esther
    Esther
    Bijdrager

Mijn zoon van 3 jaar oud heeft twee maanden geleden een babybroertje gekregen. In eerste instantie ging alles prima en vond hij het helemaal leuk. Hij wilde veel knuffelen en ‘helpen’ met verzorgen enzo. De laatste tijd lijkt hij zich alleen een beetje tegen hem te keren. Hij negeert broertje eigenlijk gewoon en als ik met hem bezig bent, gaat hij erg klieren en aandacht vragen. Krijgt hij dat dan niet direct, dan volgt er meestal een driftbui. Ik snap dat het lastig is voor mijn oudste is om te wennen aan het feit dat er ineens een kindje bij is en dat hij dus de aandacht moet delen. Maar het wordt op deze manier wel moeilijk voor mij om de dagen goede banen te leiden met een kleine baby en een peuter die steeds maar boos is. Op deze manier kan ik namelijk eigenlijk allebei de kinderen niet voldoende aandacht geven omdat ik steeds maar aan het schipperen ben. Hebben andere ouders hier ervaring mee en hoe hebben jullie het dan opgelost? Hoe lang duurt zo’n jaloerse fase meestal?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door Esther Esther.

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.