Het wordt weer zomer en dat betekent: een nieuwe garderobe (voor de kinderen)

23.05.2018 17:00

Eindelijk, EINDELIJK, is het dan zover: de lente is echt in het land! Weg met de dikke wintertruien en de lange broeken, het is tijd om schoon schip te maken in de kast. De kasten van de kinderen dus, want die zijn natuurlijk weer overal uit gegroeid.

Ik ben altijd superblij als de zomer weer in aantocht is, alleen is er één klein nadeeltje: dan moet er geshopt worden. Voor de kinderen dus, want zelf groei ik helaas niet meer, dus ík heb geen excuus om iedere zomer een hele nieuwe garderobe aan te schaffen. Maar mijn kinderen, die hebben dat gewoon nodig. Want ik weet niet hoe met jouw kroost zit, maar die van mij kunnen nooit twee zomers in dezelfde kleren. Zodra het kwik dus boven de 18 graden uitstijgt duik ik die kasten in om daar al het te klein geworden spul uit op te diepen. Korte broeken die opeens hotpants zijn geworden. Jurkjes die plotseling voor t-shirts door kunnen gaan en zomerjasjes die meer weg hebben gekregen van bolero’s. Niets passen ze meer. En hoewel het ieder jaar weer pijn doet om zoveel kleding weg te moeten doen (of geven), is er eigenlijk ook niks leukers dan nieuwe kinderkleding kopen.

Althans, met mijn dochter is het leuk. Die is nu op een leeftijd gekomen dat ze winkelen leuk vindt en ze ontwikkelt nu ook echt een eigen smaak. Mijn zoon daarentegen, kun je nog een vuilniszak aantrekken zonder dat hij het door heeft, dus hem laat ik meestal maar gewoon thuis als zijn zus en ik de stad in gaan. Bovendien vindt hij, zoals het een echte man betaamt, winkelen maar ‘saaaaai’ en schakelt hij dus met liefde zijn personal shopper (mama) in om hem van een nieuwe zomergarderobe te voorzien. Zolang het maar niet roze is (“Dat trek ik echt niet aan, hoor!”) en er minstens één shirt tussen zit met een groot, gevaarlijk roofdier erop, vindt hij het al lang best. Wat mij betreft mag het nog heel lang zo blijven, want voor je het weet komt-ie thuis in een leren jack en een trainingsbroek en wil hij absoluut niet meer aan wat ik voor hem koop. En dat zou toch jammer zijn van mijn shopmiddagjes.

Wel jammer vind ik dat als je kinderen eenmaal wat groter worden er (althans naar mijn mening) zoveel minder leuks te koop is. Voor baby’s en peuters heb je zoveel leuke printjes en lekkere stofjes, maar op een gegeven moment houdt dat allemaal een beetje op. Gelukkig zijn er wel een aantal merken die ook een lijn hebben voor wat oudere kinderen, die niet zo eenzijdig is als veel andere kinderkledingmerken. Zoals bijvoorbeeld NOP. NOP is voor kinderen in de basisschoolleeftijd met een uitgesproken eigen smaak, die een beetje durven op te vallen. De kleding heeft bijzondere patronen en is gemaakt van heerlijk comfortabele stoffen. Ideaal dus zeker ook voor kinderen met een prikkelgevoelige huid – zoals mijn zoon die kleding al snel vindt irriteren of gewoon niet lekker vindt zitten. En bovendien kun je de items naar hartenlust met elkaar combineren, maar ook met andere items uit je kast, dus geen paniek als je kind ’s ochtends zelf zijn kleren uit wil kiezen. De items van NOP zijn nét even wat anders; zo heb je voor jongens bijvoorbeeld lange vesten met asymmetrische ritsen, shirts met een langere achter- dan voorkant en voor meisjes zijn er onder andere culottes, oversized jurken met roesjes of een lange spijkerrok.

Bovendien is NOP wars van genderstereotyperingen en kun je dus voor meisjes ook stoere kleding en voor jongens ook lieve kleding kopen. Het is maar net waar je kind zélf van houdt, voor iedere unieke persoonlijkheid heeft NOP wel wat. De kleding van NOP is van hoge kwaliteit, wat met een stel energieke, ravottende kinderen geen overbodige luxe is. Ze mogen dan weliswaar overal heel snel uitgroeien, tot ze het niet meer passen moet het natuurlijk wel mooi blijven. En zo kun je van kind op kind nog eens wat doorgeven, zonder dat je het gevoel hebt dat de één het moet doen met de afdankertjes van de ander. NOP is er vanaf maat 104 t/m 152, dus je kunt met dit merk ook nog eens een aantal jaar vooruit.


Dit bericht is voortgekomen uit een samenwerking met NOP, maar de inhoud ervan is van onszelf. Lees hier alles over ons advertentiebeleid.