Ons advertentiebeleid: voor de lezers

KIjk: dat gaan we dus niet doen.
Jullie kopen wel eens een tijdschrift, toch? Dan betaal je een paar euro en neem je voor lief dat er ook wat advertenties in staan. Of je wilt heel graag iets op YouTube bekijken en dan wacht je even tot de advertentie klaar is – en dan sla je ‘m over. Nou, wij hebben ook reclame, anders kunnen we jullie niet vijf keer per dag van gratis content voorzien. Maar we zetten het er altijd netjes bij, op Facebook zie je meteen met welke adverteerder het een samenwerking is. Heb je er geen zin in? Klik dan niet. Lijkt het je leuk – en weet je: dat is het vaak ook, want we maken het speciaal voor jou – klik dan wel. De keuze is aan jou.

Wij zijn deze site begonnen zonder budget, zonder betaald te worden, zonder enig verdienmodel. Gewoon, omdat we het leuk vonden. Maar om dit vol te houden zullen we ook wat geld moeten verdienen. Dat doen we zonder iemand voor de gek te houden. Hier lees je wat ons beleid is.

Wij hebben Me-to-We in 2014 opgericht als leuke bij-bezigheid, een grappig blog naast ons gewone werk. We zijn in eerste instantie behoorlijk overvallen door het gigantische succes: binnen een paar maanden hadden we een bereik van 200.000 tot 300.000 unieke bezoekers per maand, waarvan 85% moeder is. En dan komt de commercie om de hoek kijken: hoe ga je daar geld aan verdienen?

Het antwoord is: nog niet. Al het geld dat we tot nu toe hebben verdiend, investeren we in nieuwe schrijvers om de inhoud nog beter, leuker en en breder te maken. De dag dat we er zelf geld aan verdienen, komt dichterbij, anders houden we dit niet vol. Advertenties zijn onvermijdelijk voor ons voortbestaan.

Dat hoeft helemaal niet erg te zijn, zolang we maar duidelijk zijn. Onze specialiteit is native advertising op maat, maar we vertellen geen onzin of verhalen waar we niet in geloven. We werken uitsluitend samen met merken die ons vertrouwen en vice versa. Een fastfood keten die wil dat we vertellen dat hun kip zo diervriendelijk is, daar doen wij niet aan mee. Zeggen dat een product gezond is, als we daar niet zeker zijn – dat doen we ook niet. Natuurlijk niet. Sowieso gaan we statements over wel of niet gezond nooit vermengen met commercie. Onze serieuze informatie is 100% commercie-vrij.

Maar we vertellen wel met plezier dat pretpark X deze zomer een nieuwe attractie heeft. Of dat je luiers met een flinke korting kunt kopen. Een geweldig kledingmerk dat superkorting geeft. Femke die een trainingssessie krijgt van Epke Zonderland in samenwerking met een melkfabrikant en daar een hilarisch stuk over schrijft. Dat vinden wij geen probleem. Sterker: vaak is het toevoegde waarde voor jullie.

We beloven dus dat we het goed in de gaten houden en dat we jullie geen rad voor de ogen zullen draaien, maar we moeten wel een beetje geld gaan verdienen binnenkort, anders houden we dit niet vol.

Deze site is dus niet vrij van commercie, maar wel vrij van bullshit!

Was getekend, Barbara & Femke

Barbara van Erp (48) is moeder van twee zoons: Felix (11) en Morris (6). Ze richtte Me to We op, omdat ze vond dat het tijd was voor een realistischer geluid uit moederland. Inmiddels is ze uit de luiers, maar ze weet nog maar al te goed hoe het was om kleine kinderen te hebben.

Lees ook
Geschreven door
More from Barbara van Erp

Wat is de ideale tijd tussen zwangerschappen?

Wat is de ideale tijd tussen zwangerschappen? Volgens een recente studie zijn...
Lees verder